» » » Що таке матерія?

Що таке матерія?

Немає єдиного поняття, що таке матерія, адже існує кілька концепцій: філософська і фізична. Фізика визначає її, як все, що існує, що можна взяти в руки і відчути. А ось про матерії у філософії варто поговорити окремо.

Матерія в філософії

Поняття матерії, як філософського поняття почало складатися ще в глибоку давнину. Що таке матерія у філософії першим визначив Демокріт. Він зауважив, що за допомогою відомостей про походження одного речовини абсолютно неможливо пояснити, звідки походить інше.

Згодом знання людини модернізувалися, поліпшувалися і уявлення про структуру тел. Вчені встановили, що тіла складаються з атомів, що представляють собою щось на кшталт маленьких «цегли». Приблизно до кінця 19 століття існувала дискретна карта світу - тоді буття представляли як неординарне взаємодія найдрібніших частинок речовин.

Пізніше були відкриті абсолютно нові відомості про атомах. З`ясувалося, що вони є непростими частинками, так як був відкритий електрон, а дуже складні за своєю структурою. Також слід зазначити, поява нових відомостей, які дозволили по-іншому розглянути поняття поля. Спочатку поле сприймалося як простір, яке оточувало якийсь об`єкт. Це не суперечить знанню про те, що матерія - це речовина, адже поле вважалося чимось на зразок елемента речовини.

Пізніше довели, що поле - це не тільки елемент предмета, але ще і самостійна реальність. Разом з речовиною поле перетворюється в особливий вид матерії. В цьому її вигляді основною властивістю стає дискретність, а континуальность.

Характерні для матерії риси: наявність руху-самоорганізація- розміщення в часі і просторі, здатність до відбиття. До елементів структури матерії можна віднести суспільство, а також живу і неживу природу.

жива матерія

Без розуміння, що таке жива матерія, картина світу виглядає неповноцінною. Разом з проблемами формування Сонячної системи і Всесвіту вона - наріжний камінь світогляду. Але на відміну від них знання про живу матерію, не підтверджені кількісними даними.

Походження живої матерії відноситься одним з найскладніших найбільших проблем, які були сформульовані Гінзбургом.

Сучасна наука вважає, що життя почалося з відсталої матерії внаслідок ускладнення структури органічної речовини. Але проведені протягом багатьох років досліди по відтворенню живої матерії з неживої не давали результату.

Крім наукової теорії є і інші погляди на виникнення життя. Релігійний погляд грунтується на тому, що все неживе і живе було створено Богом. Відичне вчення говорить про те, що життя - це даність Всесвіту, яка з`явилася ще до формування речовини.

Темна матерія

Темна матерія - форма матерії, що не випускає електромагнітного випромінювання і не взаємодіє з ним. Така властивість цієї форми речовини робить нездійсненним її пряме спостереження. Але виявити її присутність можна по сформованим нею гравітаційними ефектами.

До сьогоднішнього дня встановлено, що найменші згустки темної матерії займають тисячу світлових років, а маса подібних фрагментів в кілька десятків разів більше маси Сонця. Вперше задумався над тим, що таке темна матерія, астроном з Швейцарії Фріц Цвіккі, сталося це в 1930-х роках.

Матерія - поняття дуже складне, тому вчені і філософи б`ються над його визначенням протягом десятків і сотень років.