» » » Скільки всього планет?

Скільки всього планет?

Ще спочатку 21 століття відповідь на це питання звучало гранично просто - дев`ять. Сьогодні відповісти, скільки всього планет, зможе не кожен: з 2006 року Плутон перестав відповідати стандартам планети Сонячної системи.

Нещодавно до планети можна було зарахувати будь-яке тіло Космосу, яке здійснює обертання навколо зірки, відображає її світло і розміром більше, ніж астероїд. В даний час в системі Сонця прийнято розрізняти наступні групи: внутрішня - планети земної групи, зовнішня - газові гіганти.

Скільки планет у Сонячній системі

земна група

Меркурій - менше ніж Земля в 18 разів. Гелієва атмосфера розріджена. Температура коливається від -180 до + 440оС.

Венера - "гаряча планета" (до + 460), 0,8136 маси Землі. Атмосферу складають вуглекислий газ, азот і кисень. Тиск повітря перевершує земне в тридцять п`ять разів.

Марс - маса планети становить 11% від земної. Температура за добу, в середньому, мінус 60оС. Має на орбіті два супутники: Деймос і Фобос.

газові гіганти

Юпітер - найбільша планета. Маса перевищує земну в 318 разів, а всіх планет системи - в 2,5 рази. У складі - гелій і водень. Оточений 63-ма супутниками, серед яких один - Ганімед - розмірами більше Меркурія.

Сатурн - знаменитий своїми кільцями, що складаються з пилу і льоду. У 95 разів важча за Землю. Має шістдесят дві супутника. Швидкість вітру на поверхні може досягати 1800 км / год.

Уран - найхолодніша планета (-224оС). Має 27 супутників. У 14,5 разів важча за Землю, а за обсягом більше в 62,2 рази.

Нептун - найбільш віддалена планета. Має 13 супутників і найшвидші вітру - 2200 км / год. Найважче від Землі в 17,2 рази.

плутоїди

Плутон значно менше не тільки восьми цих планет, але і семи (з 170-і) їх супутників (серед яких і Місяць). Та й хімічним складом Плутон не вийшов, та й площиною орбіти не догодив.

Практично неможливо розібратися, скільки планет в нашій системі. Поруч з основними планетами вчені виділили безліч так званих "малих планет" - астероїдів. У 2003 році число пронумерованих астероїдів склало більше 50 тисяч, а загальна - вдвічі більше. Причому великі і малі планети мають досить умовний кордон. З 1992 р далі орбіти Нептуна стали відкривати безліч крижаних тіл, розмірами не поступаються Плутону. Це скупчення назвали "поясом Койпера". З понад 1000 відомих сьогодні об`єктів (загальне число може перевершити сімдесят тисяч), кілька порівнянні з Плутоном. Їх називають карликовими планетами: Макемаке, Еріда, Хаумеа. Сам Плутон спільно із супутником Хароном визнають подвійним карликом. Всі разом вони складають групу "плутоїди". Тепер спробуйте проаналізувати самі кількість небесних тіл навколо Сонця. Скільки планет із загального числа космічних об`єктів можна було б назвати саме "планетами", не ризикуючи бути незрозумілим іншої аудиторією?

екзопланети

З 1992 року вчені стали відкривати планети інших зоряних систем - екзопланети. Уже відомо понад 800 таких планет, відстань до яких вимірюється десятками світлових років. Відповісти на питання, скільки планет у Всесвіті, людство зможе ще не скоро.